[vpsFree.cz: community-list] Domaci NAS & server

Jan Hrach jenda at hrach.eu
Thu Jun 11 05:10:09 CEST 2015

Pokud chceš opravdu plynule měnit velikost, tak ti asi nezbude než použít btrfs RAID5/6, který je pořád experimentální, ale prý už funguje.

MDRAID umí měnit velikost (reshape), ale nejsem si jistý, jestli se pole nerozpadne, když během změny velikosti vypadne disk.

Pokud by ti nevadilo mít horší granularitu, můžeš mít MDRAID a nad tím LVM nebo btrfs (bez experimentálního RAIDu) s tím, že budeš přidávat vždycky celá pole.