[vpsFree.cz: community-list] Domaci NAS & server

Paladin paladin at jstation.cz
Thu Jun 11 00:51:28 CEST 2015

Ahoj,
muj dotaz je asi trosku off-topic (nesouvisi s VPS), ale resime tu i
jine veci tu a tam a snad nekdo bude vedet.

Takze, nastal cas postavit si domaci NAS kombinovany se serverem.
Hardware uz mam asi celkem vyreseny, chci to postavit na nejake desce s
integrovanym, pasivne chlazenym procesorem.

Ale nevim, jak to resit hardwarove. Mam nasledujici seznam pozadavku:
1) Rozsirovatelne misto ( == disky budu dokupovat postupne )
	- ne nezbytne hot-swap, klidne to vypnout na tuhle operaci
2) Sifrovane ( nevadi mi zadavat heslo po kazdem restartu )
3) Redundance ( vypadek jednoho disku neznamena ztratu dat )

Tak, jak by tohle bylo idealni resit? Existuje vubec setup, ktery by
tohle splnil? Bez te prvni podminky bych to asi resil nejakym RAIDem a
nad tim dm-crypt.. Ono z toho co jsem nacetl je vubec expandovani
filesystemu na sifrovanem block device, ktere je jeste fyzicky pres vice
disku neni uplne snadne, ale prijde mi to jako neco, co uz musel nekdo
prede mnou resit.

Ocenim i pripadne linky na clanky na dane tema, nejak jsem mel problem
neco najit (jo, klidne je mozne, ze jsem pouze hledal spatne).

Diky :)

P.
--
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.