[vpsFree.cz: community-list] Mailinglist a DKIM

Ondřej Caletka ondrej at caletka.cz
Wed Jan 21 14:20:24 CET 2015

Dne 21.1.2015 v 13:59 Jirka Bourek napsal(a):

> Proč nechceme? V tom jenom obsah zprávy forwardovat dál přece není
> problém. Aspoň co vím, tak tenhle postup použily ostatní mailové
> konference - postfix-users a dovecot třeba - když u Yahoo a Gmailu
> začali označovat zprávy z konferencí jako spam nebo je zrovnou
> zahazovat. Do zpráv se nehrabe a příjemcům přijdou. Ano, SPF musí být
> nastavené rozumně.

Jsem přihlášen v asi 30 různých konferencích a teď jsem nenašel jedinou,
která by zprávy nemodifikovala. Pravda, zrovna ve dvou zmíněných nejsem.
Nejčastější modifikace jsou:

 1. přidávání patičky
 2. přidávání tagu do předmětu
 3. Reply-To na adresu konference

Osobně bych se dokázal obejít bez všech tří, ale obávám se, že spousta
lidí podle Subject tagu filtruje a ještě větší spousta lidí spoléhá na
to, že po stisku tlačítka odpovědět píšou do konference a ne odesílateli.
Je sice pravda, že úpravu ad 3 je možné udělat bez vlivu na DKIM, to ale
neplatí pro e-maily, které už do konference s hlavičkou Reply-To přijdou.

> Rozbít DKIM podpis a tu zprávu pak s klidem poslat dál bych se docela
> bál. Provozovatelé poštovních systémů sledujících "reputaci" odesílacích
> serverů se samozřejmě nepochlubí, co přesně sledují a jak, ale hádám, že
> posílat špatně podepsané maily nikomu body nepřidá.

Vzhledem k ohromnému množství mailing listů věřím tomu, že reputační
systémy odečítají trestné body, pokud e-mail vypadá jako přišlý z
konference. Jinak by byla už dávno většina mailing listů nefunkčních.

--
Ondra