[vpsFree.cz: community-list] Proč gmail vyhodnotí maily jako spam.

Michal Dobsovic dobsovic at itlearning.sk
Tue Jan 20 14:51:33 CET 2015

Ano, ale problem je zrejme v tom, ze PTR zaznam na IPv6 adresu (asi)
neexistuje a AAAA zaznam pre vps1.obchodyaz.cz urcite neexistuje.
V SPF zazname je uvedene:
"v=spf1 a mx ~all", co v preklade znamena: "Dovol posielat maily tomu, co
je uvedeny ako MX server, IPv4 adrese, ktora ukazuje na nazov domeny - v
tomto pripade obchodyaz.cz a pokial to bude posielat niekto iny, dovol to,
ale OZNAC e-mail."
Viac info: http://www.spfwizard.net/

ako sa to da vyriesit?
1. MX zaznam domeny ukazuje na vps1.obchodyaz.cz - to je OK
2. A zaznam pre vps1.obchodyaz.cz existuje, to je tiez OK
ALE TOTO JE (podla mna) PROBLEM:
Postfix odosiela maily by default z IPv6 adresy, ak ju interface ma
nastavenu (co tvoja VPS ma - vid ip addr) a tu je problem. Totiz SPF record
neni tym padom validny, mail neprejde kontrolou, je oznaceny ako nevalidny
a Gmail ho hadze do spamu. Riesenie je jednoduche:
bud pridaj AAAA zaznam pre vps1.obchodyaz.cz a daj si u podpory nastavit
zodpovedajuci PTR zaznam pre tvoju IPv6 adresu
alebo - a toto je jednoduchsie, ak nepotrebujes IPv6 - vypni ju - do main.cf
pridaj riadok: inet_protocols = ipv4 - pripadne uprav existujuci tak, aby
tam bolo iba ipv4
alebo modifikuj SPF zaznam tak, ze namiesto vlnovky pred all budes mat znak
+, cize SPF zaznam bude vyzerat takto: "v=spf1 a mx +all" - to znamena, ze
validne su vsetky maily - ale toto by som moc nepouzival, lebo tym padom
povolis odosielanie mailov z akehokolvek mailserveru na svete bez toho, aby
sa overoval SPF zaznam.

Ak to nepomohlo, tak nic, ale myslim, ze toto bude problem.

Miso

Dňa Tue Jan 20 2015 at 14:20:43 Jan Vongrej <jan.vongrej at gmail.com>
napísal(a):