[vpsFree.cz: community-list] ClamAV

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Thu Feb 26 14:56:13 CET 2015

On 02/26/2015 02:46 PM, Vaclav Dusek wrote:
> Uzitecnost VPS nech posoudi provozovatel. Co ho na to alespon
> upozornit?

Samozrejme, spolu s oznamenim o nasazeni limitu prijde i duvod, pravda
je, ze obcas tim limitovanim srazim i VPS, ktera delala bordel jenom
chvilkove, ale to se da vzdycky vykomunikovat a limit vratim, kdyz k
nemu neni duvod.

Also, v souladu s tim, co pises, "provozovatel" casto neumi posoudit
uzitecnost toho ClamAV. Jinak by ho tam ani vetsina IMHO nemela. Ale
to je vec nazoru, vsak instalujte si kdo co chcete, pokud je to legalni :)

> Bud nabizim neomezene sdilene VPS a nebo musim nastavit pravidla,
> lepe limity a priority. User o tom netusi a nevi, jak se chovat.

Tady je trochu problem v tom, ze kdyz nastavim IO limit, je to limit
realizovany pres cgroup io controller, kteryzto omezuje jakekoliv IO
tech procesu, takze i treba output do FIFO. Nebo IO na /dev/null a
/dev/zero.

Cili nastavit vsem limit == olimitovat i podobne nevinne pripady, coz
se mi nelibi.

> Je zapotrebi najit nejuzsi misto a tam nasmerovat sve snahy o
> odstraneni problemu:

Proto tu rozebirame ClamAV, ktery se probira zrovna na node2.brq
jednou za hodinu nemalo VPSkam a vybombi to IO na kompletku.

> - vykon diskoveho pole

Neni problem, to pole dava stabilne okolo 1.1k IOPS, to je IMHO az az.

> - nacasovat jinam zalohovani

Neni kam. Sotva se stihaji v rozumnem case ted, zacinaji v 1 rano a
konci okolo 12te - spravne by melo byt okolo 8me hotovo, nez ty
servery jsou opravdu potreba. Problem je v rsyncu, kdyz to Aither
nekdy dodela, tak pri send-recv bude po problemu se zalohovanim, zbyde
akorat problem s "hlucnymi sousedy".

> - priorita migrace

Neni souvisejici problem, jenom rikam, ze to v tuhle chvili byl dalsi
zdroj IO operaci

> - limitace

Viz vys.

/snajpa