[vpsFree.cz: community-list] ClamAV

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Thu Feb 26 11:41:20 CET 2015

No, ja totiz ClamAV fakt nikde nemam a nevidel jsem problem, proto se
ptam. Kdyz neco, tak Greylisting + SpamAssassin a mam po problemech -
mas v tom chainu nejdriv SA a pak Clam, nebo obracene?

By chtelo videt statistiku od nekoho, komu mail prochazi Clamem az po
filtrovani na spamy, ze kolik se tam odchyti.

Ja jsem docela skeptik - netouzim po tom nejak konkretne zakazovat
nejakej konkretni kus SW, jenom proto, ze dela IO bordel jednou za
hodinu, spis bych mel v ruce radsi neco konkretnejsiho, nez moje
pocity, abych mohl ukazat, ze to nestoji za to, to tam vubec mit. Moje
osobni zkusenost takova je, ale vim, ze jsou tu lidi, prave jako Ty
Vasku, kterym prochazi pres VPS mail pro totalni BFU, kteri svoje
adresy rozdavaji po webu na pockani.

Cili ja dost mozna zdroje bordelu ustrihavam na zacatku, u chybejiciho
nezodpovednyho chovani uzivatele.

Ale i mailservery, co jsem nastavoval pro zakazniky (napr. Relbit)
filtrovani na viry proste nedelaji a nevim o zadnym problemu. To
dneska uz neni v mode mit antivirak na kazdym jednotlivym Windows PC?

Nevim, prijde mi to takovy, ze to nicemu nepomaha a akorat to zere
prostredky na strane serveru, ze az skoda to nasazovat.

/snajpa