[vpsFree.cz: community-list] Entropie na vps, haveged

Ondrej Mikle ondrej.mikle at gmail.com
Wed Aug 12 19:00:32 CEST 2015

Pouziti /dev/urandom staci. Normalne je urandom seedovan z kernel entropy
poolu nebo ulozeneho seedu na zacatku a reseedovan periodicky (typicka
implementace). PRNG v urandom by tedy mel produkovat dostatecne dobra data.
Tenhle pristup ma jedine problem v pripade, kdy to uvodni seedovani nemuze
nastat - typicky prvni start embedded zarizeni (cteni urandom neblokuje,
tudiz se prectou predikovatelne data).

V pripade OpenVZ se AFAIK sdili /dev/random i /dev/urandom hostitelskeho
kernelu, ktery dostava nasbirane udalosti od realneho HW na krmeni randomu
(ale guest nevidi do vnitrniho stavu urandom).

Ja jsem treba spis skepticky, zda haveged nejak vyrazne pomaha na
virtualnich masinach.

OM