[vpsFree.cz: community-list] Aktualizace vpsAdminu: 31.7-2.8., vpsadmin.vpsfree.cz, api.vpsfree.cz, nasbox.prg

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sat Aug 1 14:53:06 CEST 2015

On 08/01/2015 01:02 PM, Stanislav Petr wrote:
> [...]
> jadra (ale i dalsiho SW). RHEL 6 celou dobu stavi na jadre 2.6.32 a
> podpora bude minimalne do konce listopadu 2020. Jenze v RHEL 7
> doslo k zajimave zmene kdy update z verze 7.1 na 7.2 bude znamenat
> i zmenu jadra z 3.10 na 3.18. A to je prave ten problem ktery se
> pred nami asi chysta - pri pohledu na vyvoj OpenVZ ktery by mel
> prejit na jadra z RHEL 7 se vse zatim pracne patchuje oproti jadru
> 3.10 a prijde mi ze stav OpenVZ na jadre 3.10 je takovy ze do
> vydani RHEL 7.2 s jadrem 3.18 to nebude dokonceny... Takze
> "upstream" kernel pro OpenVZ se zacina vzdalovat.

Ahoj,

to je neexistujici problem, IMHO.

Totiz je potreba si uvedomit, ze drtiva vetsina technologii, co dneska
v kernelu umoznujou kontejnery, jsou prave od OpenVZ tymu, dneska
Odin, driv firma Parallels.

Virtuozzo 7, coz je pokracovatel OpenVZ a komercniho Virtuozzo
produktu, ktery stavi nad RHEL 7, je aktualne v tezke beta fazi, takze
stabilni vydani nad 3.10 ani jeste neprobehnulo. Nicmene mezi .18 a
.10 z hlediska kontejneru neni az tak podstatny rozdil - pribyl tam
user namespace, ktery Virtuozzo stejne nepouziva a implementuje po
svem (to cekam, ze s sebou potahnou jeste chvili, jednak ze user
namespace neni zrovna 2x duveryhodnej zpusobem, jak je
implmementovanej a jednak jednoduse proto, ze user ns prisel od typka
z Canonicalu a trocha NIH syndromu hraje roli).

Hodi se rict, ze oproti OpenVZ 6 je Virtuozzo 7 mnohem mensi patch;
napr. uz s sebou netaha UBC (user bean counters), ale pouziva naplno
cgroups. Controller memcg si chlapci razne upravili, ale ty zmeny
pocitam jdou snadno tlacit pred sebou.

OpenVZ projekt fakt neni mrtvy, bez nej by zadne kontejnery v linuxu
nebyly. Da se i dal cekat, ze OVZ bude upstream kontejneru pro linux
na nejblizsich 10 let :)

/snajpa