[vpsFree.cz: community-list] Docker

Vladimír Drgona vlado at drgona.eu
Wed Apr 29 23:45:33 CEST 2015

Ahoj,

docker nepoužívam, v podstate ani neviem čo to je ale podľa toho čo o
ňom čítal mi trochu pripomína jails vo FreeBSD. Tie používam na viac účelov:

1. bezpečnostný - cítim sa bezpečnejšie, keď mi databáza, web, mail
bežia v osobitných kontaineroch.
2. môžem používať viac programov, ktoré sa nedajú používať súbežne.
Napríklad MariaDB-galera a Percona-server sa dajú jednoducho
prevádzkovať naraz, pokiaľ je každý DB server v osobitnom kontaineri, v
jednom priestore sa nedajú súčasne ani nainštalovať (z balíkov).
3. skúšam si v ňom novinky, prípadne updates. Napríklad na mojom domácom
serveri mám 2 jaily pre web. Normálne beží iba jeden. V prípade potreby
upgrade servera si do druhého naklonujem jeho snapshot, skompilujem v
ňom všetko čo potrebujem, otestujem a ak je všetko v poriadku,
presmerujem port na nový jail a pôvodný vypnem. (weby sú na osobitnej
partícii a tú si montujem podľa potreby) Samozrejme tu máme
PlaygroundVPS, takže tento postup nepotrebujem, niekedy je ale fajn mať
istotu že weby spoľahlivo bežia aj počas celého procesu aktualizácie.

Odpoveď na 2. otázku je áno, pokiaľ to nebude príliš zložité,
nespotrebuje veľa prostriedkov a nebudú s tým problémy.

Vlado.

Dňa 29.04.2015 o 19:13 Pavel Snajdr napísal(a):