[vpsFree.cz: community-list] Security navod pro mene zdatne wanted

D.Hanzlik at seznam.cz D.Hanzlik at seznam.cz
Tue Mar 18 00:52:20 CET 2014

Ahoj,
   zajímavý soubor odkazů na tom linuxexpres.cz, ale asi až moc komplexní.
Snajpa určitě ocení že součástí seriálu je i nastavení TOR serveru ;).

Přiznávám že při prvnotním nastavování sem hledal informace po různu. Ne vše
vždy zafungovalo.
Takže bych byl pro jednodušší návody aplikovatelné přímo na instalace
distribucí které používáme (alespoň pro ty nejpoužívanější).

Např. k zlepšení nastavení mailového serveru mi donutil až SPAM (v objemu až
1700 mailů denně a nebavilo mi to mazat ). A přitom kdybych to měl nastaveno
od začátku správně tak bych byl v pohodě rovnou, jenže dokud problém
nevznikne tak o něm člověk ani neví.

Možná by bylo i zajímavý sdílet info o pokusech o hádání přístupů na SSH
nebo mail a automaticky blokovat ? (Podle logu na serveru se stále někdo
snaží a seznam blokovaných ipček mi roste a roste).

David