[vpsFree.cz: community-list] Templaty podporovane na vpsFree

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Fri Jun 13 21:26:12 CEST 2014

Cau,

OpenVZ templaty jsou v podstate tarbally s instalaci dany distribuce,
jenom jsou generalizovany - tzn. odmazany ssh host keys, resolv.conf,
zakazany root account atd.

v include/ jsou genericky soubory, ktery slouzej jako kostra pro danej
typ distribuce (debian.sh se da pouzit pro debian a ubuntu, fedora.sh
pro fedoru a RHEL klony) - funkce bootstrap ma do $INSTALL
nainstalovat zakladni system, u debianu se pouzije debootstrap (jejich
soft na instalaci minimal systemu do tebou urcenyho diru), u fedory se
initne RPM DB a yumem se nainstalujou baliky, ktery maji bejt v
zakladnim systemu;
potom configure-<distro> je funkce, ktera vyrabi v tom cerstve
nainstalovanym systemu /tmp/configure.sh, kteryzto se pak zavola uz v
konkretnim templates/*.sh souboru pomoci run-configure, to ho v tom
$INSTALLu pusti chrootovane - ucelem je dokonfigurovat ten
nainstalovanej system, doinstalovat do nej baliky a pripravit ho k
zabaleni
v templates/ prave uvidis uz specifika pro kazdy distro, pred
run-configure je mozny pres configure-append jeste do toho
/tmp/configure.sh neco pripsat - to je prave misto, kde je moznost
udelat specifickou praci pro dany distro (tzn. to co se lisi od generic)

jelikoz je SUSE RPM based, asi bude postup podobnej, jako je u fedory,
tzn. initnout RPM DB a pres zypper do $INSTALL nainstalovat baliky
zakladniho systemu, potom dokonfigurovat.

No a z toho vyplyvaj zavislosti - kdyz chces buildit debian-based
veci, potrebujes na hostu debootstrap, kdyz fedora-based, potrebujes yum.

Ja buildim oboje na Fedore, jelikoz ta ma yum i debootstrap v
repozitarich a tak nemusim nic vymejslet, nicmene kvuli zypperu to asi
bude potreba poustet pod SUSE.

Neni k tomu potreba pak uz nic vic, nez mit moznost chrootovat - coz
jde i v OpenVZ kontejneru, takze se ty build skripty daji pustit i tak
(talk about inception)

No a kdyz mas nadefinovanou kostru v includes/ a specifickou cast v
templates/, pak akorat pustis bin/build-vpsfree-templates tvojedistro,
kde tvojedistro je expandnuty na templates/tvojedistro.sh

Asi jsem to vysvetlil dost zmatecne, pochopil jsi to z toho?

S pozdravem

Pavel Snajdr

+421 948 816 186  | +420 720 107 791          | 110-010-956
CTO of Relbit     | Predseda vpsFree.cz, o.s. | RHCE
http://relbit.com | http://vpsfree.cz         | https://www.redhat.com