[vpsFree.cz: community-list] Je mezi námi nějaký ekonom?

Jakub Fišer kuba at ufiseru.cz
Tue Jul 15 12:41:52 CEST 2014

On 2014-07-15 08:21, Vojtěch Trefný wrote:

> (=soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a
> na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku) a musíš si tedy
> zřídit živnosťák a platit daně. Jakmile je to pravidelná činnost
> (soustavná) tak je celkem jedno, jestli je to pár stovek nebo pár tisíc
> měsíčně.

otázka je do jaké míry lze uvedenou činnost považovat za soustavnou,
případně zda to lze vůbec považovat za činnost :) To ale záleží spíš na
posouzení příslušného úřadu, my tu můžeme jen spekulovat.

Jestli chceš jistotu, udělej si živnost. Jestli si myslíš, že to neni
tak zlý, pak "příležitostný příjem" do 20 000 ročně vůbec řešit nemusíš.
Nad 20 000 už se to přiznává a daní a to je bezpečnější dělat skrz
živnost. Počítej ale s další administrativou - především daňové přiznání
a podobný chuťovky.

Zálohy bys platil jen v případě, že by se ta živnost považovala za
"hlavní výdělečnou činnost", tzn. činnost, která ti vydělává nejvíc.
"Vedlejšák" jako živnost bývá obvykle přivýdělek k běžnému zaměstnání a
z toho se zálohy neplatí. Jak se studiem, to už nevim.

  -miky

Jakub Fišer
kuba at ufiseru.cz
IT | Security | Audit | Legal