[vpsFree.cz: community-list] Je mezi námi nějaký ekonom?

Vojtěch Trefný vojtech.trefny at gmail.com
Tue Jul 15 08:21:32 CEST 2014

Ahoj sice nejsem ekonom ani účetní, ale na tomhle není nic složitého.
Jakmile vykonáváš jakoukoli výdělečnou činnost, která není nárazová, tak
splňuješ podmínky podnikání (=soustavná činnost prováděná samostatně
podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení
zisku) a musíš si tedy zřídit živnosťák a platit daně. Jakmile je to
pravidelná činnost (soustavná) tak je celkem jedno, jestli je to pár stovek
nebo pár tisíc měsíčně.

Zajdeš si prostě na živnostenský odbor na místním obecním úřadě, za 1000 Kč
si založíš volnou živnost a v březnu příštího roku sesmolíš daňové přiznání
a v dubnu pak ještě přehledy na sociálku a zdravotní pojišťovnu. První rok
neplatíš žádné zálohy na daně a jsi-li student nebo zaměstnanec ani zálohy
na zdravotní a sociální. Druhý (a každý další) ti to vypočtou podle
skutečných příjmů. Pokud to budou skutečně ty stovky nebo pár tisíc
měsíčně, tak nebudeš platit ani daně (ale daňové přiznání podat musíš vždy,
jen ti na konci vyjde k zaplacení nula) a nejspíš ani zdravotní a sociální
(studenti občas platí vtipné zálohy ve výši pár korun měsíčně).

Doporučuji skvělé stránky http://www.jakpodnikat.cz/

S pozdravem

Vojtěch Trefný