[vpsFree.cz: community-list] Sekundární DNS server a vpnFree

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Thu Jul 10 14:21:46 CEST 2014

Cau Robine,

vim, ze rikas, ze dosla trpelivost s webovym rozhranim, ale neni web
UI jak web UI, obzvlast kdyz si ho clovek udela sam :)

Rozumis si s Ruby, nebo mel bys chut se ho naucit?

Mame v Relbitu takovy soft - DNSAdmin - ktery presne na tohle mel byt
urceny, ale jelikoz jsme mezitim tu funkcionalitu implementovali primo
do naseho produktu, ztratil trochu na vyznamu a vyvoj upadl.

Neklade klacky pod nohy, jeho rozhrani se snazi pripominat co nejvic
zonefile, akorat s verzovanim navic. Jeste trochu javascript cukru
okolo pro presouvani zaznamu pres 10 screenu dolu a byl bych uplne
spokojeny.

Kdyby se nasel nekdo, kdo by to vzal a dodelal, mohli bychom to ve
vpsFree nasadit a provozovat + to releasnout ven pod nejakou svobodnou
licenci.

Potom by nameservery pod DNSAdminem (na BIND9) byly pod spravou
sdruzeni, clenove by meli pristup do weboveho interfacu a k tomu
RESTful API, aby mohli editovat zaznamy k svym domenam.

Pravdepodobne by se to hodilo i k integraci vpsAdminu a nastavovani
reverznich zaznamu pro IP adresy.

Prikladam par screenshotu - je tam stinova verze vpsfree.cz domeny v
ramci nasi VPN, abych si nemusel pamatovat interni IP + commit
historie, ktera se da rozkliknout, je to celkem promyslena vec, jenom
nedodelana.

Samozrejme to je jenom wild idea, sekundarni nameservery jako takove
by asi nebylo uplne marny delat, ale prijde mi, ze by to pouzilo
potencialne min lidi, nez poradny soft, co to zastresi cele.

I kdyz je otazka, jak je tohle cele vubec relevantni, jelikoz nebude
trvat uz zas tak dlouho, a Aither bude mit vpsAdmin 2.0 pripraveny k
pouziti tak, abys mohl vzit svoje vpsFree resources (CPU, RAM,
diskspace, atd.) a rozseknout je treba na dva virtualy, jeden velky a
jeden malinky jinde.

Potom bychom zachovali a podporili ten princip, ktery mam ze vseho
nejradsi - samostatnost. Kazdy by si to mohl nastavit sam, jak potrebuje.

Popremyslej, dej vedet.

/snajpa