[vpsFree.cz: community-list] Sekundární DNS server a vpnFree

Robin Obůrka r.oburka at gmail.com
Thu Jul 10 13:50:17 CEST 2014

Ahoj,

tak trochu mi došla trpělivost se správou domény přes webové rozhraní protože s
rostoucím počtem záznamů to přestává být pohodlné, tak jsem si říkal, že bych
pro svoji doménu (a pár dalších) zkusil dělat na VPS autoritativní server. Ale
narazil jsem na problém: opravdu se mi moc nechce provozovat jen jeden DNS
server bez slave serveru. A z té úvahy mi vypadly dva dotazy:

1) Jak to řešíte vy? Tedy ti z vás, kteří si provozujete autoritativní DNS
server pro své domény na VPS. Kašlete na to, nebo máte známého, se kterým si
děláte slave server "křížem"?

2) Sdružení vpsFree se velmi vážím za profesionální přístup k věci, který by
mohl závidět kdejaký komerční poskytovatel. A tak mě napadla taková "služba" pro
členy: vyrobit jednu VPS, která by těm pár členům, kteří provozují autoritativní
server pro svoji doménu, mohla poskytnou útočiště v podobě slave serveru.
Považuje to ještě někdo za zajímavý nápad? Vyšlo by tomu vedení sdružení vstříc?

A jinak už jsem si tady přečetl hodně o přístupu "ono by se mohlo nestačí",
takže i když si moc nedovedu představit co všechno by to mohlo obnášet, tak
přesto bych chtěl tento nápad podložit nabídkou, že bych se o ten server (a
obecně tu "službu") mohl starat.

RO