[vpsFree.cz: community-list] X Server na VPS - zkusenosti, navody

Petr Tesařík vps at tesarici.cz
Mon Feb 24 16:34:09 CET 2014

On Mon, 24 Feb 2014 14:05:24 +0100
Tomas Meszaros <meszaros at advice.sk> wrote:

> tiez som pouzival nomachine.
> jednoduche a rychle

Připojuji se. Bylo to použitelné i přes 256Kbps linku.

Dovolím si jen jednu opravu: na VPS poběží X klienti (=aplikace),
zatímco X server naopak běží na lokálním počítači. Ono je to vlastně
logické. Server něco nabízí (zde displej, klávesnici, myš), klienti
(Xkové aplikace, např. wine) tyto prostředky používají.

S nomachine je to trochu složitější, protože na VPS poběží i nomachine
X server. Ten ale jenom forwarduje (a cachuje) požadavky na skutečný X
server na lokálním počítači.

Petr Tesařík