[vpsFree.cz: community-list] Zalohovani linuxovych serveru

Stanislav Petr glux at glux.org
Tue Aug 12 13:47:34 CEST 2014

Cau,

chtel bych se Vas zeptat na nazory na zalohovani linuxovych serveru. O
co se presne jedna - v soucasnosti pouzivam pro zalohovani duplicity,
ktery mi relativne vyhovuje - zaloha je sifrovana, ukladaji se pouze
rozdily, podporuje pro ukladani ftp, scp, ruzny cloudy, atd... Navic na
strane kde se zaloha uklada neni potreba zadna zvlastni bezici sluzba.
Problem ale je ze s rostoucim mnozstvim souboru hodne stoupaji naroky na
RAM a to az do stavu ze uz nektere servery shazuji duplicity na OOM.

Moznosti reseni ktery me napadaj:
rdiff-backup
+ rozdilove zalohy
- nema sifrovane zalohy
- nepodporuje ACL
- neaktivni vyvoj, v bugzille spousta chyb ktery nikdo neresi
- rdiff-backup musi byt nainstalovany ve stejne verzi na obou stranach

rsync + zfs/btrfs snapshoty na ulozisti zaloh
+ rozdilove zalohy
- sifrovane zalohy jsou asi resitelny, ale dost nepohodlne (v pripade
vice uzivatelu vyuzivajici stejny diskovy pole)
? podpora ACL

bacula
- silne orientovani na pasky (na disku se musi vytvorit soubory
emulujici pasky)
- pomale

backuppc
- nemam s nim zkusenosti
- kdyz jsem ho pred nekolika lety testoval, byla to tragedie - uz je to
lepsi?
- je vyvoj jeste aktivni?

Zatim mi asi nejlip vychazi moznost rsync + snapshoty. Jakej je na to
Vas nazor?

--
Stanislav Petr
glux at glux.org