[vpsFree.cz: community-list] ubuntu grub change

Jakub Fišer kuba at ufiseru.cz
Thu Apr 24 10:07:52 CEST 2014

> ale ako viacmenej workaround som pouzival to, ze som si na prve miesto dal
> kernel/system, ktory sa ma defaultne bootovat

Tohle afaik funguje jen do prvního upgradu kernelu/grubu.

A ještě větší tragédie je, když ten ubuntí grub chce někdo, nedejbože,
použít na bootování ještě něčeho jinýho.

ked zeditujete "/etc/default/grub"
> a zadate mu aby bootoval bud ako nazov
> GRUB_DEFAULT=1>'Ubuntu, with Linux 3.11.0-12-generic'
> alebo ako submenu typu 1>2
> a nasledne date update-grub vsetko zbehne tvari sa spokojne
> avsak pri boote vam oznaci ze ide bootnut z advance ... ale vyberie to aj
> tak prvy co je k dispozicii.

Řešil jsem podobnej problém - potřeboval jsem bootovat Mint z btrfs oddílu
s vlastním /boot, ale bez grubu v mbr(or friends). Chtěl jsem jednoduše
chainloadnout Mintí grub z Ubuntího, ale to se mi nikdy úplně nepovedlo.
Navíc ubuntí upgrade to vždycky celý rozsypal.

Proč to píšu: během těhle pokusů jsem někde (už fakt nevim kde) narazil na
informaci, že Grub2 má problém se submeníčkama, že to neni úplně
podporovaný. Nevzpomínam si, jestli to přímo souviselo s Ubuntu, nebo
jestli to byl upstream problém, ale každopádně bych zkusil na tohle téma
něco pohledat - skoro by to vysvětlovalo, proč ti to nefunguje.

 -miky