[vpsFree.cz: community-list] High-Availability replication tools

Ján Raska raskaj at gmail.com
Thu Apr 17 09:24:15 CEST 2014

Zdravim,

taktiez dlhsie zvazujem HA cez 2 (prip. neskor viac) VPS, akurat DNS round robin moze byt pre mna v pripade jednej aplikacie problematicky, nakolko netusim, ci klientska aplikacia, robena tretou stranou a vyuzivajuca API nasho backendu si v pripade timeoutu cachne tu fungujucu IP, alebo bude zas skusat aj tu failnutu. Rozmyslam to teda posunut o level vyssie, a sice HAProxy + Heartbeat + virtual IP, avsak toto riesenie musi byt podporovane zo strany poskytovatela, cize vpsFree.

Bolo by teda v pripade zaujmu mozne mat 2 VPS umiestnene na roznych nodoch tak, aby ich IP boli v tom istom subnete a dostat k tomu tretiu IP z toho isteho subnetu a zaroven ju podla potreby prehadzovat z jednej VPS na druhu? Taktiez, uz mam jednu IP navyse kvoli klientovi, ktory potrebuje mat SSL bez SNI (pripaja sa na to statna sprava a tam vyse 50% ludi pouziva IE8 na WinXP a tam podpora SNI nie je, dokopat ich k upgradu alebo pouzivaniu inych browserov je nemozne, uspech bol vobec ten upgrade z IE6-7 na IE8 :-) ), vedel by som aj tuto druhu IP mat takto sharovanu medzi dvoma VPSkami a mat na nu nabindovany SSL certifikat? Tj. ci viem mat takychto sharovanych IP ktore sa prehadzuju medzi loadbalancermi aj viac na tych istych loadbalanceroch.

Ospravedlnujem sa ak sa nevyjadrujem uplne presne, nie som neviem aky systemovy guru a taketo riesenie by som si asi dal niekym spravit, zatial len zistujem moznosti.

Jano