[vpsFree.cz: community-list] Co delat proti DDoS

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Wed Apr 2 11:54:29 CEST 2014

Aha, co jsem nezminil. Ja uz nepremejslim nad resenim v ramci 1GE, ted
pomalu upgradujeme uplink mezi nama a DC na 10GE (pristi vikend),
potom pater atd., 1Gbit uz bude prilis malo.

Neverim, ze to bude umet delat rozumnej trending nad 10Gbit provozu,
kdyz je to switch stavenej na prepinani gigabitu a 10GE ma akorat na
uplink.

Nevim, no, co jsem premejslel a koukal, tak vsechno vychazi celkem
zajimave draze - teda, pokud se nechceme omezit jenom na ochranu
stylem "tece na tebe vic jak fixne Mbps nebo vic jak fixne pps, takze
te bloknem".

Ten FortiDDoS je featurovej overkill, ale zase stavet reseni, ktery
nas uchrani akorat vuci UDP floodu, navic staticky konfigurovany na
switchi se slabouckym CPU...
To muzeme ten traffic sondovat rovnou na hw nodech (koukat, co k nim
az dotece) a az to spusti alarmy, tak tu VPS rovnou odstrelit (coz
udela tu IP unreachable a pak se presne cykli packety na TTL timeouty)
a jeste pro jistotu poslat tu IP do blackhole.

S pozdravem

Pavel Snajdr

+421 948 816 186  | +420 720 107 791          | 110-010-956
CTO of Relbit     | Predseda vpsFree.cz, o.s. | RHCE
http://relbit.com | http://vpsfree.cz         | https://www.redhat.com