[vpsFree.cz: community-list] Problemy s node8

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Wed Sep 25 12:31:40 CEST 2013

Kratka odpoved: vim, vyreseno workaroundem.

Dlouha odpoved:
Za urcity konstelace hvezd nam deadlockoval spl_system_task. Zaseknul
se na tom, ze nemuze naalokovat pamet - tedy projevuje se to na
serverech pod memory pressure. No a pak to vedlo k procesum, cekajicim
na IO, protoze ty spl_system_tasky jsou tam v necem jako thread poolu,
kam se prace rozdeluje round-robinem a kdyz dosla rada zrovna na ten
deadlocknuty (pri vyssi zatezi, kdyz se nestihalo, coz se delo bezne,
viz dalsi text), proste ta IO operace zustala viset.
Jedinou pomoci byl reboot (nekdy dokonce jenom reset) toho serveru.
Konkretne pri pokusu o serializaci dat a zfs send | ssh remote_node
zfs receive se to stavalo celkem bezne. Takhle jsme chteli zalohovat,
ze by se proste na nodu udelal snapshot VPS a data toho snapshotu se
cele, jak jsou, vezmou a prenesou na zalohovaci server (backuper.prg).
Takze jsme send/recv prestali delat a vratili jsme se k zalohovani
rsyncem, dokud tuhle chybu neopravi.

Jinak node6 ma na sobe aktualne asi vsechny VPS, ktere nejakym
zpusobem delaji IO. Je totalne nejvytizenejsi ze vsech masin, co mame.
Zkouska ohnem - az na takovou uroven, ze to ty disky misty nestihaji.
Po tom, co doinstaluju node5 to trochu rozbalancuju.

Na playground nody, ktere se ted nezalohuji, pujde ZFS v plny
konfiguraci se zalohovanim pres send/recv, abychom vedeli o momentu,
kdy to fixnou. Tam nevadi casty restart - nejsou stejne urcene na
produkcni provoz.

Jinak lidi, shanime do Relbitu (mozna napul s vpsFree) nekoho na vyvoj
ZFS, jestli vite o nekom, kdo umi C a neboji se uspinit kernel kodem,
posleteho mym smerem.

/snajpa