[vpsFree.cz: community-list] LXC misto openVZ

Lukas Nemec lu.nemec at gmail.com
Wed Oct 30 10:11:14 CET 2013

On 10/30/2013 09:57 AM, Petr Krcmar wrote:

> odpověď na některý starý příspěvek. Sice smažeš obsah původního mailu,
> ale hlavičky zůstanou a rozbije se řazení (tvůj mail je reakcí na téma
> „Verze jádra“, což jsi určitě nechtěl).
>
> K tématu: LXC sleduju už docela dlouho a podrobně, ale bohužel (jak píše
> Pavel) to zatím není v použitelném stavu. Kromě toho, že tomu chybí
> spousta vlastností, to hlavně neumí dostatečně oddělit uživatele. Takže
> kdo je root v kontejneru, je root v celém systému. Takže využít to k
> testování jiného prostředí (jako chroot) na vlastním stroji je asi v
> [...]

Ahoj,

jen k tomu rootu ktery je na virtualu ze je na celem systemu..
nemusi to tak byt

vim ze nam to vysvetlovali admini kteri to aplikovali na vyvojove stroje
v podstate virtualni root ma jine ID uzivatele v master virtualu, takze
v master virtualu je dejme tomu nobody
ale vevnitr virtualniho kontejneru je root v ramci toho filesystemu..
a pokud tomu spravne rozumim tak SElinux se tam stara o to, aby uzivatel
mohl zapisovat
do FS jen prirazene tomu jeho kontejneru ...

ps. pochytil jsem to z hodinove prednasky, nevim jestli to je vsechno
tak jak pisu, ale zhruba by to tak melo byt

Lukas Nemec