[vpsFree.cz: community-list] =?utf-8?Q?Probl=C3=A9my_?=s Apachem během posledního měsíce

Vojtěch Knyttl knyttl at goout.cz
Tue Jan 22 07:48:57 CET 2013

Ahoj,

protože už jsem docela zoufalý, a viděl jsem, že pár lidem už tu bylo pomoženo, tak to tu zkouším taky.

Asi měsíc zpátky se mi na serveru začal podivně chovat Apache. Většinou se to projeví tak, že spojení na něj timeoutuje a ani jiné služby nefungují tak, jak mají. Když se na server přihlásím, většinou to končí na "Cannot Allocate Memory", nebo "Too many open files". Jsem si jistý, že za to může apache, protože jeho restart dá vše do pořádku.

1. Ten měsíc zpátky se na stroji prakticky nic nedělalo, do té doby běhal od svého nainstalování v pohodě, upgrade balíků na stroji jsem dělal až minulý týden v doufání, že by mohlo pomoci - bez výsledku. Upgradem by to tedy taky být nemohlo.
2. lsof skutečně ukazuje, že apache má otevřených i přes 2000 souborů - to mám dojem, že ale nijak nevadí, protože na druhém stroji jich mívá otevřených tolik taky a nevadí mu to. Jsou taková čísla normální?
3. Z těch 4 GB mám běžně vybrané 2 GB - když tyhle problémy nastávají, bývá jich vyžráno třeba 3.6 GB (rozdíl opět dělá apache). Nejde ho nějak rozumně zaříznout?
4. Někde jsem se dočetl, že na "too many open files" stačí přidat "ULIMIT_MAX_FILES="ulimit -n 16384" do apachectl. To očividně jen problém přesunulo jinam, protože se to děje dál.
5. Jelikož se to teď děje třeba i třikrát denně, napsal jsem si nějaký monitoring, který apache hned restartuje - mám tam i nějaké focení, jehož součástí je stav příkazů top a lsof. Jejich výsledky klidně dodám, bohužel nemám dojem, že by to o něčem moc vypovídalo - můžete poradit, co by ještě dalšího šlo sledovat?

Díky moc,

Vojtěch Knyttl

knyttl at goout.cz
+420 602 266 065