[vpsFree.cz: community-list] Failover riesenie pre web aplikacie

Ján Raska raskaj at gmail.com
Fri Aug 16 16:03:17 CEST 2013

Ahojte,

mam na VPS skladovu aplikaciu ktora by sa dala nazvat kritickou, resp. dolezitou. Tj. vypadok takejto aplikacie sposobuje nasim klientom dost vyrazne problemy, nakolko su na nu napojene pokladnicne systemy a pri vypadku sa prakticky neda predavat.

Rozmyslal som teda o zaloznych rieseniach v pripade vypadku. Aplikacia je uz od zaciatku navrhnuta ako skalovatelna, cize nie je problem ju nahodit na dalsiu VPS na inom serveri, idealne aj v inej geo-lokalite (Brno) a taktiez sa viem pohrat s replikaciou databazy. Co mi robi problem je ako v pripade vypadku VPS na ktorej je loadbalancer a teda na ktoru su smerovane DNS zaznamy domeny presmerovat klienta na druhy node, ktory bez problemov fici. Ak vypadne VPS na ktorej nie je loadbalancer tak ten to zachyti a bude bez problemov smerovat requesty na funkcny node, ale existuje nejake riesenie ak vypadne zrovna VPS s loadbalancerom?

Akekolvek rady su vitane a vopred za ne dakujem

Jano