[vpsFree.cz: community-list] K diskuzi a zamysleni: minimalni znalosti clena vpsFree.cz?

Aleš Rippl ales at rippl.cz
Mon Mar 26 16:34:11 CEST 2012

Zásadně se musím ohradit k možnosti nastavit klíče přes webové
rozhraní VPSAdmin. To se jako někdo domnívá že je bezpečné nastavovat
zabezpečení serveru přes webovou aplikaci? Sám používám klíče ale
rozhodně je bezpečnější root heslo které je bezpečně zvolené než
bezpečné heslo do web aplikace ať už jakékoliv. Na webu je vždy
násobně více možností jak se tam dostat než bruteforce proti root
heslu. Už jen změněný port je výrazně bezpečnější než klikátko pro
lidi kteří neumí nastavit bezpečně ssh nebo ftp. Rozhodně nelze
vynutit dostatečně bezpečné heslo na webu a taky nelze zamezit způsobu
vniknutí do webové aplikace na sto procent jinou cestou.
Jsem za bezpečné nastavení VPS všech ale abychom nevymysleli naopak
extrémně nebezpečnou variantu milí spolučlenové ;-)

Skript jsem ještě nespouštěl ale testovat debian lze mnoha způsoby,
stačí to jen hledat. Navrhované zjednodušení nevede k osvětě ale k
otevření všech VPS při napadení web aplikace.

Děkuji za pozornost.

Aleš Rippl