[vpsFree.cz: community-list] K diskuzi a zamysleni: minimalni znalosti clena vpsFree.cz?

Martin Petříček martin at petricek.net
Sun Mar 25 17:15:27 CEST 2012

Mozna by pak chtelo patricne upravit i vpsadmin - misto (pripadne navic k)
"nastav rootovske heslo" by bylo "nahraj publickey pro roota" (i kdyz napr.
na moji VPSce je root login zakazany a v groupe wheel je jen jediny
uzivatel (ja osobne)).

AD security scripts: zvnejsku se lze dostat i dovnitr VPSky, takze skript
by mohl znat napr. "spatne" verze balicku (t.j. derave - mel by nejaky
seznam) - tady bych se asi zameril hlavne na sluzby naslouchajici ven
(apache, bind, exim, atd ....) - a pokud po prohlidnuti nainstalovanych
balicku (napr /var/lib/dpkg/status pro debian-based distribuce) zjistit
blbou verzi dele nez treba tri dny po vydani balicku s opravou posle
majiteli VPSky email :)

U debianu by sly ty spatne derave verze mozna ziskavat parsovanim
prislusneho mailing listu (debian-security-announce at lists.debian.org)

Dobrovolne by to slo taky, ale pak je otazka kolik lidi to bude delat
(lenost, neznalost, ... ) - ti schopni takovouhle berlicku nepotrebuji a ti
"neschopni" asi ji mozna ani nebudou schopni nainstalovat (pripadne na to
budou prilis lini)

Martin Petricek