[vpsFree.cz: community-list] Navýšení diskové kapacity

Alli Quaknaa alquaknaa at gmail.com
Wed Jun 6 13:35:26 CEST 2012

Ahoj,

delší dobu jsem přemýšlel nad něčím podobným. Na svoji VPS mimo jiné i
zálohuji a sdílím nějaké věci s lidmi, se kterými spolupracuji, takže
bych potřeboval ukládat větší množství dat (výhledově stovky GB), na
druhou stranu to je naprosto nenáročné na I/O a docela i na bandwidth.
Jako řešení se nabízí např. Amazon S3 a ačkoliv nemám zkušenost, tak
propočtově to vychází i vcelku výhodně. Vzhledem k tomu, že každý GB
na vpsFree je "stejný", tak je rozumnější ho nabídnout za více peněz
někomu, kdo ho více využije (např. má velkou databázi, provozuje
nějakou I/O intenzivní aplikaci, co já vím), než extrémně levně zrovna
mně, protože chci něco bezpečnějšího, než postarší notebookový disk v
rámečku...

Trochu zajímavější možnost by bylo v rámci vpsFree rozlišit kvalitu
toho úložiště nebo nabídnout integraci s S3 (dělat jakéhosi
resellera). Ale to je jen okamžitý nápad, klidně sestřelte.

...Teď jsem si teprve přečetl poslední mail od Pavla, 2Kc/GB/měsíc --
je tohle někde napsané? Je nějaký roadmap, kdy budou ty ohlašované
cloudové featury ve vpsAdminu? Předpokládám, že to bude obsahovat
naklikání si větší/menší kapacity disku?

Díky :)
al-Quaknaa