[vpsFree.cz: community-list] O cem vpsFree je, ma byt, o cem neni a nema byt

Ján Raska raskaj at gmail.com
Sat Feb 25 11:06:42 CET 2012

Ahojte,

ja som na vpsFree natrafil nahodou, ked som sa obzeral po lacnejsom VPS, nez sme mali predtym. Spociatku som bol tiez trozku skepticky, predsa len, clovek ma v podnikani radsej zaruky a zmluvy. Vo vpsFree vychadzala sice VPSka asi na polovicu nez sme vtedy platili a ponukala ovela vyssi vykon nez sme mali. Kazdopadne, migracie som sa trosku obaval, nie som neviem aky guru co sa tyka administracie servera, som predovsetkym (snad dost dobry :) ) programator a co sa adminovania tyka, viem len tolko co nevyhnutne potrebujem k zabezpeceniu prevadzky webov pre nasich zakaznikov.

Stalo sa vsak, ze nasmu poskytovatelovi crashol server z podobneho dovodu ako sa to obcas stane tu, tj. overload pamate. Jeho servery bezali na Solarise a VPSky boli Solaris zony, a tam to z hladiska pamate bezi podobne ako na OpenVZ, tj. pamat je sharovana, akurat, priblizne v zmysle toho co Snajpa pisal, s cielom maximalneho setrenia na tom serveri bolo iba 8GB RAM a nie 24 ako vo vpsFree. Netusim kolko tam bolo VPSiek, kazdopadne, reakcia bola najprv taka, ze nam forcli limit na 1GB RAM a nulovy swap, co bola pre nas katastrofa, nakolko bezime na platforme Java. Realne nam cca 1GB staci, avsak Java hroze vela alokuje, takze bez swapu nam proste vsetko crashovalo. Pokus o napravu skoncil pri tom, ze sme zrazu mali platit ovela viac, lebo vraj treba nakupit nove RAMky. Nakoniec sme sa sice dohodli na rozumnom poplatku za 2GB fyzickej pamate plus nejaky ten swap, vymenou za viac obmedzeny cas CPU (nakolko z tohto hladiska sme to vytazovali minimalne), ale kedze uz druhy den pretrvaval 1GB limit a nefungoval swap, tak som sa proste nastval :) Zakaznikom nesli dost podstatne aplikacie a viac som si nemohol dovolit cakat.

A tak som napisal Toms-ovi, reakcia od neho bola, ze nam bezplatne vytvori VPS na 1-2 tyzdne, skusime si to vsetko premigrovat a zaplatime az potom ak sa rozhodneme zostat. Toms mi taktiez vela s tou migraciou pomohol, najma s rsyncom mailov (o rsyncu som predtym nepocul :) ) ale aj s inymi vecami a kedze to vsetko v priebehu asi 5 hodin frcalo, tak vec bola jasna a sme tu :)

Na zdruzeni sa mi paci najma ochota pomoct a poradit a transparentnost. Preto sa aj touto cestou chcem Snajpovi podakovat za vcerajsiu rychlu a bezproblemovu migraciu VPSky z epsilonu do Prahy, ako aj ochotu riesit drobne problemy ktore pri tom nastali. Jasne, vypadky zamrzia vzdy a vsade, ale nakolko tuna o planovanych viem dopredu a pri neplanovanych sa dozviem dovod a su promptne emailom oznamovane, tak uroven sluzieb (ak to tak mozem nazvat) ponukanych zdruzenim predci mnohych poskytovatelov na Slovensku.

Jano