[vpsFree.cz: community-list] O cem vpsFree je, ma byt, o cem neni a nema byt

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Thu Feb 23 23:43:49 CET 2012

Caute,

zda se, ze v posledni dobe se mi nejak zalibilo psat kilometrove maily,
doufam, ze tim nikoho nenudim, jestli jo, zkuste tenhle vydrzet precist
az do konce.

V souvislosti s mymi otazkami o propagaci vpsFree se pred chvili Vaclav
Blahout ptal:

"
Nabízí se produkt nebo členství ve sdružení(komunita)?
Stále mi přijde nejasné, co je cílová skupina a co je nabízená
služba/produkt/členství.
Může mi to někdo vysvětlit jednoznačně nebo je to právě tak nejjednoznačné?
"

Odpoved by asi zapadla v threadu, protoze ne kazdy cte ty rozvinutejsi.

Zacnu tim, ze uplne chapu, proc se ptas - jde to zpatky k lidske potrebe
skatulkovat veci. Zaskatulkovat veci je rychle a znamena to, ze o tom uz
nebude potreba dal premyslet. To je prirozena reakce v dnesnim svete
prehlcenym informacemi, je to jedna z mala moznosti, jak se v tom proudu
dat neutopit.

Nemyslim si ale, ze vpsFree je neco, co jde zaskatulkovat.

Pro kazdeho z nas muze vpsFree znamenat neco jineho - pro nekoho vpsFree
proste nabizi produkt s vyhodnym pomerem cena/vykon, pro nekoho je to
moznost byt soucasti komunity lidi se spolecnym zajmem, pro dalsiho to
je kombinace - produkt s dobrym pomerem cena/vykon a necim navic.

Podelim se trochu o to, co je vpsFree pro mne, proc jsem se na to jeste
nevykaslal a proc mam porad motivaci na tom dal delat.

Miluju svobodu. Moznost volby, moznost rozhodnout se, co je pro mne
lepsi, co lip vyhovuje tomu, v co verim. Zaroven si rad hraju s free
software technologiemi. Rad delam veci po svem. Rad buduju veci. Rad
delam z niceho od nuly neco. Verim, ze kdyz se neco dela, tak se to ma
delat poradne - pro mne to neni jenom fraze - jen se zeptejte Tomase :)
Nemam rad ojebavani lidi za ucelem co nejvetsiho vejvaru. A mam rad
alternativy.

Pred 3 lety mi tu ta alternativa chybela. Tezko se mi hledal
poskytovatel virtualnich serveru, ktery by me nechtel oskubat, ktery by
nepretezoval servery tim, ze je bude preplnovat zakazniky, tezko se
hledal nekdo, kdo mi narovinu rekne, proc mi VPS nejela hodinu minuly
patek, tezko se hleda poskytovatel, kteremu zalezi na zakaznicich,
kteremu zalezi na stavu jeho technologie a nejde mu jenom o jeho vlastni
kapsu. A uz vubec se tezko hledal nekdo, kdo bude ochotny mi nabidnout
za to co platim i trochu nadstandard.

To same se da rict o miliarde dalsich oblasti, ne jenom o virtualnich
serverech, ne jenom o IT, tenhle pristup "vytriskat maximum z minima za
co nejmensi namahu" je bohuzel videt a denne citit napric celou nasi
spolecnosti.

Jelikoz jsem ale jenom clovek a nemuzu delat milion veci najednou a
delat je vsechny poradne, vybral jsem si starat se o servery. Rad
poznavam zajimave lidi, kteri neco umi a neco dovedou udelat. Rad delam
neco, co reprezentuje moje nazory, co reprezentuje to, v co verim.

A k tomu mne proste bavi geekovsky se stourat v open-source, ladit ho na
maximalni vykon, dostupnost a spolehlivost.

Proto jsem vpsFree zalozil, proto ho dal delam a vsadim se, ze presne
pro ty same duvody ho budu delat i za rok, dva a kdyz to pujde, i za
deset let i vic.

Mozna bychom z toho mohli udelat trochu diskuzni kolecko, zkuste se taky
vy ostatni podelit, proc jste vlastne ve vpsFree, proc pouzivate
virtualni server od nas?

- --
Pavel Snajdr

+420 720 107 791