[vpsFree.cz: community-list] Bratislavske servery? Vyjadrete se.

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Fri Feb 3 13:14:34 CET 2012

mas pravdu v tom, ze bych mohl reagovat umirneneji.

Ale je to proste, kdo jsem - kdyz mne neco pali, tak to hrotim na
maximum mozna az prehnane, dokud se to proste nevyresi. Neustalym
rypanim do Platonu jsem doufal, ze vyprovokuju urychlenou akci.
Do mne kdyz by nekdo takhle parkrat rejpnul, tak si sice budu myslet
neco o blbeckach, ale urychlene pujdu a vyresim to, protoze to je
proste, jak funguju - a pokud mi neco brani a nemuzu jit a rychle to
vyresit (napriklad uz to nestiham, protoze toho mam moc), tak to proste
prestanu delat. Budto delam neco poradne, nebo to nedelam vubec.

Mozna, ze to jinde funguje jinak, nevim, ale z toho, co mam moznost
videt ve firemni sfere, je to mezilidske jednani casto na mnohem, mnohem
horsi urovni a problemy se neresi, ignoruji, ...
vpsFree.cz by melo byt o tom, ze by melo byt do veci videt, i kdyz se
nedari. I kdyz nadavam jak Madar. Co me trochu mrzi je, ze se vzdycky
sebehne tuna generalu, kteri zacnou rikat, jak by neco delali jinak,
jenze jim chybi plna znalost situace, kontext, nebo jenom proste chteji
iniciativne nabidnout "pomoc". Ale pravda je, ze se situace zlepsuje a
kdyz nekdo reaguje na mailing listy, tak to zacina byt konstruktivni -
tak, jak jsem si to prestavoval, kdyz jsme mailing listy zakladali.

Prirovani, ze kdybys tak jednal v praci, je trochu zcestne - protoze
tady je ten vztah presne obracene, my nejsme dodavatel Platonu, ale
obracene - to jenom tak naokraj, protoze v tom vidim logicky rozpor
(toho, ze by normalni pohodova lidska komunikace mela vypadat jinak i v
tomhle pripade, jsem si vedom).

Z Platonu vyzaruje sice ochota veci resit, ale tim to asi tak konci -
jak Ondrej priznava, nema cas se tomu poradne venovat, protoze je v USA
atd. atd.
A vubec, i mne by to nedavalo smysl, kdybych byl v jeho kuzi - protoze
jim vsechno jede, jak potrebuji, servery maji na te strane mistnosti,
kde je to teplotne prijatelne, maji 1U rackove servery, ktere jsou po
termalni strance vyreseny v porovnani s towery uplne excelentne. Takze
bych na jeho miste taky nemel motivaci to moc resit, obzvlast kdyz bych
jednal s nekym ekvivalentnim mne (na druhou stranu, v takovem pripade
bych ale nehostoval jiny hardware, nez svuj).

Shodli jsme se s Ondrejem, ze byla vubec blbost to tam dat v prvni rade,
protoze hosting 3rd party hardwaru neni ani vzdalene jejich core
business. Holt ted uz se to vzit zpatky neda a musime vychazet z toho,
ze ta situace idealni neni a presunout je to potreba.
Oni proste tu serverovnu maji postavenou tak, ze plne dostacuje jejich
pozadavkum, to beru. S internetovou konektivitou nebyl nikdy problem, s
napajenim taky ne - docela chapu, ze se jim nechce resit neco, co je
nepali. Mne by se taky nechtelo.

Bude nejlepsi, kdyz proste servery presuneme tam, kde to plne splnuje
nase pozadavky - Platonu to usetri starosti, nikdo na ne nebude nadavat
na mailing listu a my budeme taky v suchu.

Jenom doufam, ze pri posuzovani cele tehle situace ti, kdo to sleduji,
trochu prihlidnou k tomu, ze i jinde se podobne veci deji, jenom je
proste nevidi. Doufam, ze to spis potvrzuje, co vpsFree.cz ma byt, ne
naopak.

/snajpa