[vpsFree.cz: community-list] openVPN

Jan Drábek me at jandrabek.cz
Sat Apr 7 11:14:21 CEST 2012

Zdravím,
konfiguruji openVPN (a potřebuji to rychleji než bych byl rád), tak
abych se přes ní dostal na internet... Na to je docela hezká část přímo
v oficiální dokumentaci
http://openvpn.net/index.php/open-source/documentation/howto.html#redirect

Nakonfiguroval jsem tedy konfigy a úspěšně se připojil. Pro úspěšné
routování zbývalo provést jen

    *iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.8.0.0/24 -o eth0 -j MASQUERADE*

Zapnul jsem iptables a pustil ten příkaz... Výsledkem mi bylo:
           iptables: No chain/target/match by that name.

Trochu jsem googlil (openvz + ta hláška) a dostal jsem se na
http://forum.openvz.org/index.php?t=msg&goto=8117
<http://forum.openvz.org/index.php?t=msg&goto=8117>.
iptables -t nat -A POSTROUTING -j SNAT --to-source <venet's IP>
To už fungovalo...

Mé dotazy:

  * Je toto řešení bezpečné a ekvivalentní tomu původnímu?
  * Když mi ta VPNka běží (budu jejím jediným použivatelem) - na co si
    dát pozor, kde jsou slabá místa?
  * Nějaké dobré čtení o iptables (nebo routování obecně?)

Díky
H.