[vpsFree.cz: community-list] [vpsFree.cz: news-list] Clenska Schuze tuto sobotu

Pavel Snajdr pavel.snajdr at vpsfree.cz
Fri Nov 25 13:11:54 CET 2011

Ahoj,

takze v kostce:

1) Chci zmenit stanovy - volebni obdobi zvysit z jednoho roku na dva,
tri nebo pet, podle toho co dava nejvetsi smysl, ale za uplynulou
existenci sdruzeni se vedeni stejne meni organicky, kdyz je potreba -
tedy ne tim, ze by koncilo volebni obdobi. Mozna stoji za uvahu nejaka
varianta, kdyby proste neexistovalo fixni volebni obdobi, ale clovek by
byl v pozici, dokud do toho kontrolni komise (nebo krizem rada) nezacla
vrtat - v principu jedinej duvod pro vylouceni nekoho z vedeni by mela
byt ztrata aktivity nebo jednani proti zajmum sdruzeni.

2) Budouci smerovani vpsfree jde naprosto jasne ke "cloudu", mame jako
jedini na svete unikatni moznost postavit opravdu otevrenej cloud,
narozdil ode vsech proprietary bullshits a delat to opravdu poradne, za
rozumnou cenu, proste ve stylu, jak vpsfree delalo veci do ted, jenom
trochu vic "fancy", "modern" a ve vetsim.

3) K tomu mam v planu vyvijet reseni (a uz jsem zacal a mam design) o
rozsahu vpsadmin*3 priblizne. Nejskalovatelnejsi a nejohebnejsi cloud
reseni za nejmensi cenu - GPL'd. Na schuzi budu delat prezentaci na
tohle tema (otazka je - kvuli aktualnimu docasnymu totalnimy casovymu
pretizeni - jestli stihnu udelat nejaky pekny obrazkovy slides, nebo to
bude vic Q&A session).

4) Abych mel cas se tomu venovat, musim odejit z Red Hatu a venovat se
tomu na fulltime - vzhledem k tomu, ze tu free cloud technologii chci
vyvijet jednak pro vpsfree (to predevsim), ale pak to chci pouzit i v
Relbitu (v ramci snizovani celkovy rezie na udrzbu 23947234 ruznejch
reseni ktery ve finale maji stejnej cil - IaaS) -> budu potrebovat, aby
me vpsfree zaplatilo.

Pocatecni projekce jsou takovy, ze jakmile splatime vsechny dluhy
(~duben-kveten 2012), odesel bych z RH a vpsfree by mi muselo zaplatit
aspon 11k / mesicne, coz pri radnym pracovnim plnym uvazku dela mzdovy
naklady okolo 18ti tisic mesicne - na to finance budou potom v pohode. Z
11ti tisic se da dost tezko existovat, takze zbytek doplati investor
Relbitu, abych se mohl vsem tem cloudum venovat fakt naplno.

Vyvoj toho cloud reseni by mel trvat okolo 9-12 mesicu (presnejsi
roadmapu mam - neco pouzitelnyho by melo ze mne vypadnout po ~6ti
mesicich - pro early adopters), pak se bude resit jak to nasadit - na to
bude potreba si pujcit okolo pul milionu, abychom meli hardware. Doufam
ze za tu dobu se mi povede posunout relbit tak daleko, aby me mohl zacit
platit a mohl jsem si prestat vyplacet z vpsfree tolik penez. To je ale
vcelku ve hvezdach aktualne.

Dal navrhuju tomsovi zvysit odmenu na 4 tisice, Kerrymu prislusi
1500/mesic, jak jsme se uz dohodli a Aither zatim nedostane nic, jelikoz
jsme mu nedavno koupili hardware za ~10k.

Aither si vezme na starosti udrzbu a podporu clenu a infrastruktury na
OpenVZ, jednak aby ziskal zkusenosti do budoucna a byl schopnej me plne
nahradit, kdyz budu mimo, a jednak abych se mohl uplne soustredit na
vyvoj toho cloud reseni.

Co se tyce odmeny pro tebe Michale, tam abych byl uprimnej, nevidim
ospravedlneni pro ty 3 tisice mesicne. Byl bys OK s tim, ze bychom ti
prestali vyplacet cash uplne, ale VPS a housing toho serveru bys mel dal?

Co se tyce budouciho slozeni vedeni vpsfree, moje predstava je nasledujici:

Rada sdruzeni:

ja, toms, Michal Stral

Kontrolni komise:

tady je potreba se zamyslet, co vlastne kontrolni komise ma delat, ale
jelikoz moc nekotroluje (a ani to neni moc potreba), tak je vcelku
"jedno", kdo tam bude - ale potrebuju nekoho, s kym jsme v castym kontaktu.

Navrhuju novy slozeni - Kerry, Aither, Usama (Vlada Zima) - pokud teda
Patrikovi nevadi (coz neocekavam vzhledem k aktivite za uplynuly obdobi).

Jeste co se tyce vedeni mam jeden navrh, tentokrat uz se nebranim tomu
bejt predsedou sdruzeni, ve finale kdyz se koukneme na uplynuly tri
roky, tak to stejne vedu ja, tak at za to mam i zodpovednost.

Davam do CC community-list, aby se mohli vyjadrit vsichni, i kteri na
schuzi neprijdou.

Tak to je ve zkratcce o politice, kdo je zvedavej na technickou stranku
veci, musi dojit na schuzi, to se mi sem opravdu nechce vypisovat.

Zaverecna message je:

Pokud se vsichni shodnem na vizi, kterou pro vpsfree mam, ceka nas
docela dost zajimava jizda, ktera posune vpsfree na dalsi uroven.

Dik za pozornost.

Pavel Snajdr
Clen rady sdruzeni vpsFree.cz

+420 720 107 791