[vpsFree: outage-list] NAS read-only, poskozeny filesystem

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Tue Jul 26 14:22:21 CEST 2016

Aktualne je odsyncovano 5 TB dat z 22 TB celkem za cca 11 hodin, odhadem
to znamena, ze se bude syncovat jeste cca dalsich 30 hodin.

Behem toho je NAS dostupny jenom jako read-only.

Potom pole znovu vyrobime a zacneme syncovat data zpatky, coz uz by melo
jit rychleji (backuper ma vic disku, nez na kolika ma data soucasny
nasbox, cili zpatky to pojede rychleji).

Jedinou dalsi variantou, jak zpristupnit NAS rychleji, by bylo vsechna
data zahodit a vyrobit na nem pool znova - a to, i kdyz vsude piseme, ze
neni zalohovany, nam prislo jako mnohem horsi varianta, nez ho odstavit
na par dni jako read-only.

Odkopirujte si prosim data na VPSky, pokud je aplikace potrebuji, kdo
kvuli tomu potrebujete docasne zvednout misto na disku, napiste na
podporu a pokusime se to nejak vyresit.

Pokud ta data nepotrebuji aplikace k behu, tak na to prosim nesahejte,
od toho to syncujeme na backuper, abychom zachranili, co se da.

Zatim dalsi chyby na poolu nenaskocily, poskozenych je, zda se, opravdu
jenom 58 souboru (a to jeste ne uplne, ale maji poskozenych par bitu,
coz se napr. u obrazku da jeste prezit - vs. ztratit je uplne).

/snajpa