[vpsFree.cz: news-list] Zalohy s velkym Z

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sun Jul 1 23:36:19 CEST 2012

Ahoj vespolek,

uz zase zalohujeme - pustil jsem uvodni zalohu, jsem zvedavy jak to
bude trvat dlouho.

Nakonec reseni vypada trosku jinak, nez jsem predpokladal:

- - zakladem je Scientific Linux 6

- - backing filesystem neni BTRFS, ale ZFS (zfsonlinux.org)
  ZFS je narozdil od BTRFS stabilni filesystem, jeho port na Linux
jsem zkousel poslednich 14 dni docela intenzivnim testovanim, nenasel
jsem zadne problemy, tak radsi volim overene reseni pred nedokoncenym

- - SSD je pouzite jako ZIL a L2ARC + swap
  (ZIL = ZFS intent log, neco jako journal, L2ARC = read cache)

- - hardware radic je prepnuty do rezimu JBOD (just a bunch of disks,
tzn. zadny hardwarovy RAID)

- - pouzivame RAID-Z po ctvericich disku

- - zalohovat se bude zase 1x denne inkrementalne (pomoci snapshotu a
rsyncu)

- - jako transportni protokol uz neslouzi SCP, ale NFSv3
  (skoda, ze nejde pouzit NFSv4, protoze nemame jak mapovat
user/group, jelikoz pri v4 po dratu nebehaji cisla uid/gid, ale
stringy a bez tesne integrace LDAPem nebo necim podobnym na obou
stranech to nefunguje)

- - zatim jeste zalohy nebudou par dni dostupne ve vpsAdminu, musim
doprogramovat potrebnou podporu a zaroven vyzkoumat co muzu udelat pro
zpristupneni nejenom posledni verze, ale i snapshotu (zatim se to jevi
jako orisek, protoze bych musel asi prasit s 14ti NFS exporty pro
kazdy den... jeste to musim proverit)

- - uz ted to vypada jako brutalne rychlejsi reseni nez predchozi
rdiff-backup + EXT4 + SCP - v podstate vetsinu casu to na storage vali
plnou rychlosti site, aniz by se cekalo na disky, jak to bylo u EXT4 -
ZFS umi docela dobre pouzivat cache :)

Jestli mate dalsi dotazy, sem s nimi, akorat se ujistete, ze
odepisujete cilem na community-list - na news-list odpovidat nejde.

- --
S pozdravem

Pavel Snajdr

+421 948 816 186  | +420 720 107 791          | 110-010-956
CTO of Relbit     | Predseda vpsFree.cz, o.s. | RHCE
http://relbit.com | http://vpsfree.cz         | https://www.redhat.com