[vpsFree.cz: community-list] clamav-daemon - limit paměti Debian

Tomáš Spisar tomas.spisar at seznam.cz
Wed Mar 16 13:22:53 CET 2022

Děkuji za názory.

A jak pravil Snajpa, že je na nic :-) tak jsem ho vypnul.

--

s pozdravem Tomáš Spisar

+420 702 937 602, Praha 11

tomas.spisar at seznam.cz, www.pdstudios.cz
(https://pdstudios.cz?utm_source=signature&utm_medium=email&utm_campaign=branding)

(https://navzdorydobe.cz?utm_source=signature&utm_medium=email&utm_campaign=branding)

Dezinfekční prostředky pro vaši ochranu www.navzdorydobe.cz/
(https://navzdorydobe.cz?utm_source=signature&utm_medium=email&utm_campaign=branding)

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Snajdr <snajpa at snajpa.net>
Komu: vpsFree.cz Community list <community-list at lists.vpsfree.cz>
Datum: 16. 3. 2022 12:48:49
Předmět: Re: [vpsFree.cz: community-list] clamav-daemon - limit paměti
Debian
"Ahoj,

nekolik veci k tomu:

nikde se neuctuje pamet nijak zvlastne, ani na OpenVZ, ani ve
vpsAdminOS, vsechno to uctuje realne vyuzitou pamet, uctovani virtualni
pameti je davnou davnou minulosti, to uz je fakt strasne davno :D

Omezit clamav na 512M nepomuze, protoze proste tu pamet potrebuje, za tu
dobu se z toho stala poradne rozezrana vec.

Zisk z pouzivani clamav je tak nejak zaporny, nezazil jsem, ze by to
nekdy neco chytilo tak, aby to bylo uzitecne a neco to ochranilo vcas.

Tohle je presne vec, kvuli ktere ten swap ani nechceme delat, protoze to
znamena takoveho IO navic, ze bychom mohli SSDcka menit i min, nez
jednou rocne, s tim, co dneska vydrzi. Kdyz uz se nekdo pta na swap na
to, aby se mu tam vesla takova 4G s prominutim zhovadilost, co znamena
uplne celou velikost RAM, co ma ta VPS k dispozici...

Swap casem bude, ale az se povede vymyslet, jak ho olimitovat tak, aby
nebyl zneuzivan jako uplne nahradni RAM.

Pokud ho nekdo potrebuje tak vyuzivat, muze si ho pustit v KVM - ale
potom je potreba pocitat s tim, ze se nam to IO, co to nadela pri kazdem
jednom prichozim e-mailu, libit nejspis nebude.

Reseni je proste: chce to proste vic RAM, pokud je clamav potreba.

/snajpa