[vpsFree.cz: community-list] [vpsFree.cz: news-list] vpsAdminOS v Brně

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Tue Sep 21 12:18:21 CEST 2021

Mohl bych si po sobe totiz ty maily cist, pak by davaly smysl, obzvlast
kdyz staci jeden preklep ve zkratce a je to cele jinak :D (NAT vs. NAS)

Hlavne jsem poslal veskery traffic mezi obema lokacemi pres tunel, coz
jsem puvodne kdysi nechtel delat, protoze to kousek zvedne latenci pri
komunikaci verejna-verejna, co by tam zrovna byt nemuselo - ale je to
jednodussi na spravu takhle.

Navic si takhle budeme moct preposlat traffic mezi datacentry - o thread
vedle se resi HA, tak zrovna prave to BGP mame v planu zpristupnit az do
VPS.. ;)

NAS Ti teda pujde v pohode i jen s verejnou IP, kazdopadne downside toho
je, ze se traffic na NAS pocita do stejneho shaperu, jako zbytek
konektivity. Takze nejaka motivace pro tu privatni IP prvni na tom
jednom interfacu zustava - ale hlavne je to duvod pro nas vyresit dalsi
interface pro interni traffic s jinym shaperem.

/snajpa