[vpsFree.cz: community-list] Jak vyřešit high availability na VPS

Martin Mohler martin at mohler.it
Mon Sep 20 21:40:26 CEST 2021

Ahoj,
dneska se mi stala zajímavá věc. Spravuji VPS pro klienta u jedné
nejmenované společnosti. Jsem s nimi velmi a dlouhodobě spokojen. Mám u
nich více VPS s různými projekty klientů a až na pár maličkostí jsem
maximálně spokojen. Zejména oproti zkušenostem s jinými společnostmi, kde
projekty původně běželi.

Dnes u nich ale došlo k HW problému a měli výpadek, který ale do hodinky
vyřešili migrací VPS na jiný node. Dle zákonů schválnosti se tak stane,
když klientovi společnost doporučíte.

Začal jsem uvažovat jak tomu předcházet. Řešením by byl load balancer, ale
pokud budu mít VPSky ve dvou servrovnách, tak balancer na úrovni DNS
neudělám, nebo nevím jak či u jakého poskytovatele bych to mohl nastavit.
Další možnost je přidat VPS s nginx, ale pokud tato z jakéhokoliv důvodu
vypadne, tak je to úplně jedno, že jsou VPS zrcadlené. Nemáte nějaký nápad,
který momentálně nevidím jak vyřešit aby v případě problému s jedním
poskytovatelem VPS přepnout v co nejkratším čase na jinou VPS v
případě závažného problému? Další věcí je synchronizace MySQL databáze, ale
ta může být ze zálohy.

Mockrát díky za tipy a postřehy.