[vpsFree.cz: community-list] vpsAdminOS + Docker => lchown error

Jakub Skokan jakub.skokan at vpsfree.cz
Sun Mar 28 11:23:34 CEST 2021

Ahoj,

On 3/27/21 10:53 PM, Michal Halenka wrote:
> Zkoumám možnosti přechodu na vpsAdminOS, a narazil jsem na takový …
> nepěkná věc.
>
> Vypadá to že ne všechny funkcionality toho kouzelného rockeru fungují.
> Tohle konkrétně se mi projevuje na node1.pgnd na čisté testovací VPS s
>
> Postup pro zreplikování:
> - čistá VPS na node1.pgnd s Ubuntu 18.04 nebo 20.04
> - apt-get update && apt-get -y upgrade
> - instalace dockeru podle návodu
> https://kb.vpsfree.cz/navody/vps/vpsadminos/docker#instalace
> <https://kb.vpsfree.cz/navody/vps/vpsadminos/docker#instalace>
> - pokus o pull image

> [...]

Koukal jsem na to a zdá se mi to jako jiný problém. To co řešil snajpa
bylo že se docker ve VPS (userns) ani nepokusil udělat mknod na named
pipe a pak na ten neexistující soubor volal chown a na tom končil.

Tady to vypadá takto:

fchownat(AT_FDCWD, "/usr/local/bin/etcdctl", 6810230, 100,
AT_SYMLINK_NOFOLLOW <unfinished ...>
<... fchownat resumed> )        = -1 EINVAL (Invalid argument)

Ten třetí argument je uid a na tom to podle mě končí. Na takové uid z
VPS nedosáhneš. Každému přidělujeme unikátní blok ~524k uid/gid (2^19),
poslední použitelné uid je 524287.

Jestli to má nějaké řešení z naší strany.. nic nás teď nenapadá. Možná
zkusit kontaktovat autora toho image.

Jakub