[vpsFree.cz: community-list] Routing IPv4 do KVM

Jan Vaněk vanek at dvit.cz
Mon Jan 18 14:41:36 CET 2021

Ahoj,
aktuálně se pokouším na vpsAdminOS v rámci playgroundu otestovat routování public IPv4 adresy do KVM guesta. Podle dokumentace se zdá, že by to jít mělo a opravdu to v případě, že na guestovi běží linux (otestováno na Ubuntu) funguje. Potřeboval bych to ale rozchodit na Mikrotik CHR a tam se mi to nedaří.

Na Ubuntu stačí z rozhraní odebrat IP v administraci, hodit venet0 do bridge s KVM guestem, nastavit na guestovi správně síť, dle dokumentace vpsAdminOS:

ip address add 1.2.3.4/32 dev eth0
ip route add 255.255.255.254/32 dev eth0
ip route add default via 255.255.255.254 dev eth0

a jede to.

Na Mikrotiku, po ohnutí ip příkazů do RouterOS to nefunguje, pravděpodobně je problém s tím, že Mikrotik neakceptuje v rámci "nexthop-lookup" routu přes interface, výchozí routa se tedy neaktivuje protože to v rámci "nexthop-lookup" nevidí na 255.255.255.254.

Z dokumentace RouterOS : Routes with interface name as the value of gateway are not used for nexthop lookup. If route has both interface nexthops and active IP address nexthops, then interface nexthops are ignored

a protože je routovací IP 255.255.255.254/32 nedá se to obejít ani tak, že bych dal Mikrotiku řekněme 255.255.255.253/30 a on by viděl na 255.255.255.254 jako připojenou routu a tudíž by to nejspíš fungovalo.

Už mi tak nějak k tomu došly nápady, a mám pocit, že to je tak nějak "by-design", tak prosím kdyby někoho k tomu něco napadlo, budu vděčný. Případně kdyby někdo z kluků zodpovědných za vývoj/chod vpsAdminOS mohl potvrdit, že to má/nemá řešení.

Díky.