[vpsFree.cz: community-list] Arch Linux a nový problém s dockerem

Jakub Skokan jakub.skokan at vpsfree.cz
Fri Apr 16 10:41:44 CEST 2021

Ahoj,

On 4/16/21 9:06 AM, Ladislav Laska wrote:
> díky. V modifikaci to chodí:
>
> rm -r /etc/pacman.d/gnupg
> pacman-key --init
> pacman-key --populate archlinux
> pacman -Sy gnupg archlinux-keyring
>
> ... ale možná by to stálo za to opravit v šabloně? Nebo je to známý
> problém?

Jop, opraveno.

> Takže pokud se někdo na to chce mrknout, je to jednoduché reprodukovat
> (nebo si můžete půjčit mojí staging vps, mám ji vytvořenou jenom kvůli
> tomuhle).
>
> Osobně očekávám že bude nějaká srandovní nekompatibilita ohledně featur
> které se docker (možná spíš systemd když pouští daemon?) snaží nastavit
> a naší virtualizací.... Já každopádně nevím kde pokračovat.

Je to způsobeno tím, že systemd začal ve výchozím stavu používat
cgroupv2. Na nodech ale používáme cgroupv1, takže v cgroupv2 nejsou k
dispozici žádné subsystémy (controllers). Přechod na v2 bude potěšení...
zase nám to rozdělí cluster na nody s v1 a v2... přijde na to řada asi
až dokončíme migraci z OpenVZ.

Do té doby se dá argumentem systemd vynutit použití v1 cgroup...
nastavil jsem to tak v šabloně a přenastavil existující VPS s archem. Po
upgradu a restartu VPS by teda měl docker fungovat.

Opravy viz

https://github.com/vpsfreecz/vpsadminos-image-build-scripts/compare/5fa19926905a...921f8b6

Jakub