[vpsFree.cz: community-list] Webhosting panel

Tomas Zmek tomas at zmek.eu
Tue Sep 29 21:27:56 CEST 2020

MailCow -
Používám ho na svém druhém VPS. Jede přes docker a jeho instalace a
upgrade a provoz je v zásadě hodně jednoduchý. Mají výbornou
dokumentaci. Co je pak nutné udělat je ovšem pořádně nakonfigurovat DNS
své domény, přes kterou budeš maily posílat. Pokud budeš mít jen jednu
doménu, je to ok. Ale při přidávání dalších domén, musíš aktualizovat
nastavení DNS. Nicméně v dokumentaci je to vše hezky popsané.

        * aby panel automaticky podporoval letsencrypt. Ale bude to
        spolupracovat s
        mailcow, který také získává certifikáty přes letsencrypt?

Mailcow si po nainstalování tohle řeší sám. Docker je v tomhle opravdu
výhoda.

        * myslím, že pořád chci Apache, protože mám nějaké weby, co
        používají
        .htaccess.

Pokud to nejsou extra speciální pravidla v tom .htaccess, tak se to dá
řešit převedením do konfigurace nginx. Existují na to i tooly.
(https://winginx.com/en/htaccess). Nicméně mám weby nad wordpressem, a
jedou bez větších problémů.

        Jaké máte zkušenosti s webhosting panely?

Začínal jsem na virtualminu a pak zkoušel i dost dlouho ispConfig.
Nicméně po té, co jsem objevil kouzlo jednoduchosti nginx jedu čistě na
nginx, php-fpm, mariadb s ruční konfigurací přes terminál bez klikátek.

V současné době mám na playgroundu rozdělanou novou konfiguraci vps pro
weby. Jelikož mám weby pouze na wordpressu, tak to nastavuji podle toho.

Přidání nového webu je jednoduchá záležitost. Dokonce jsem si u staré
konfigurace udělal jednoduchý skript, který si spustím, napíšu název
domény a on mi předpřipraví vše potřebné. Panely jsou pěkné, klikací,
ale dělají většinou opravdu nepřehledné konfigurační soubory. Úpravy
jsou pak těžší.

Za mě pouze dvě doporučení.

1) Samostatné vps na hosting stránek a samostatné vps na mailový server.

2) Nebojte se podívat na nginx, jeho konfiguraci a udělat to ručně, bez
klikacích pomůcek. Zjistíte, že to nakonec zvládnete rychleji.
Porozumíte tomu o trochu více a budete díky tomu schopen i lépe řešit
případné problémy.