[vpsFree.cz: community-list] Webhosting panel

Martin Koutecký alquaknaa at gmail.com
Mon Sep 28 21:53:18 CEST 2020

Ahoj,
chci se zeptat na vaše zkušenosti, než do něčeho sám skočím.

Mám VPS, kde hostuju pár webů (Apache+MySQL+FTP), pár emailů, mám tam svůj
nextcloud a pár dalších věcí. Na konfiguraci toho www+sql+ftp+imap+smtp
jsem používal panel, který se mezitím stal neudržovaným a
neupgradeovatelným. Věci kolem emailu mi přijdou jako černá magie a
nestíhám sledovat novinky. Chci založit nový server a postupně převést
všechny služby na něj. Ale zároveň bych pořád stál o panel se srozumitelným
rozhraním a s dobrou podporou.

Pro mail se mi líbí mailcow, pár lidí ho tady doporučovalo - jaké máte
zkušenosti, kladné či záporné?

Pro weby je to složitější, chtěl bych:
* aby panel automaticky podporoval letsencrypt. Ale bude to spolupracovat s
mailcow, který také získává certifikáty přes letsencrypt?
* myslím, že pořád chci Apache, protože mám nějaké weby, co používají
.htaccess.
* nevím, jestli chci apache + php-fpm nebo apache + mod_php nebo .. ? Je
apache + php-fpm současný state of the art?

To mě vede k pár kandidátům:
* hestiacp (https://hestiacp.com/)
* froxlor (https://froxlor.org/)
* ispconfig (https://www.ispconfig.org/)

HestiaCP podle všeho podporuje vše, co chci, navíc weby, které nepotřebují
htaccess nebo jiným způsobem apache, můžou běžet pod nginx (rychleji?).
Když nepotřebuju email a DNS, tak by mělo stačit vypnout služby, které je
poskytují (bind, exim, postfix, clamav, ...). Froxlor je asi OK, ale
vypadá, že ho aktivně vyvíjí hlavně jeden člověk... ISPConfig vypadá, jako
že ho používá hodně lidí, ale vlastně nevím, jestli/jak vypnout email,
jestli podporuje letsencrypt, atd.

Jaké máte zkušenosti s webhosting panely? S kombinováním jednoho panelu pro
weby (www+ftp+mysql) a druhého pro email (smtp+imap+antispam)? Nebo se mám
vykašlat na mailcow a spravovat email pomocí hestiacp / ispconfig / ...?
Atd.

Díky,
Martin Koutecký