[vpsFree.cz: community-list] Backup řešení pro menší firmu

Tomas Freedom to.man722 at gmail.com
Thu Mar 19 14:17:33 CET 2020

- Ten accounting software co používají zaměstnanci firmy bohužel funguje
pouze s Microsoft SQL Server. Kdyby to šlo, už dávno mi to vše běží na
vpsce v mysql nebo ještě raději v postgresu.
- Momentální *legacy* řešení je tvořené dvěma baťáky, jeden si přímo přes
SQL projde všechny databáze a zavolá na nich BACKUP. Další tu složku s
backupy projde, zazipuje a zkopíruje na nějáký webhosting FTP.
Samozřejmě je to těžkopádný ale budiž, daný FTP server není nikde připojen
jako share. Script se tam vždy připojuje manuálně, doufám tedy, že žádný
crypto-locker by nedokázal tyto informace vyčíst (v tom případě by byl
lepší než programátor, páč i ten měl problém to z toho .bat vypreparovat 🙃
). Ono to MS sql umí i "differential" backupy dokonce.
- Jedna záloha všeho teď má ~15MB. 1TB by mělo prozatím stačit. (?) Určitě
by to chtělo alespoň dvě zálohy denně.
- Momentálně jsem se snažil držet nějákých ready-made backup řešení což
https://www.urbackup.org/ splňuje. Dokonce ten client vypadá, že umí i
rozpoznat ms sql - jenže kde a jak takovýto server hostnout?

On Thu, 19 Mar 2020 at 12:55, Navara <navara at elitemail.org> wrote:

> Mám MySQL umístěné na ZFS - ty snapshoty nebudou atomické, odpovídat
> přesnému rozpoložení databáze, umožňující recovery jako v situaci, kdy
> prostě vypnou proud a bude muset udělat recovery toho, co nebylo commitnuto
> (zmizelo z RAM)?
>
> Dne Čt, 19. březen 2020 v 12:39 h uživatel Pavel Hruška napsal:
>
> No vidíš, a u MS SQL to nejde...
>
> P.
>
> Dne čt 19. 3. 2020 12:35 uživatel Jirka Bourek <vpsfree-list at keroub.cz>
> napsal:

> Jak které, třeba u Postgresu to jde.

Tomáš Svoboda
*Freelancer | Fullstack Python | 730 694 169*