[vpsFree.cz: community-list] Apache2 vs Nginx

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Sat Jun 13 20:22:07 CEST 2020

> Co jsem se díval, tak nastavit Nginx je stejně snadné jako Apache2

Skoro. Ještě jsem nikde neviděl, jak v Nginxu snadno a univerzálně
nastavit, aby se soubor vykonal jako PHP kód, právě když se jedná o
soubor s příponou PHP - tak, jak to jde v Apache udělat s mod_fcgid

Tj. například že /adr1/adr2/file.php/dir/img.jpg se jako PHP vykoná
pouze v případě, že existuje soubor /adr1/adr2/file.php (a tento soubor
se spustí.)

> Hlavně rychlost je co neustále řeším u klientů a tak bych ho rád vyzkoušel.

Tady je potřeba zjistit, jestli to, co vám omezuje rychlost, je skutečně
webserver. Nginx je údajně rychlejší, když jde o statický obsah, ale
jsem si téměř jistý tím, že to, kde vaši klienti řeší rychlost, bude
generování dynamického obsahu. (Time to first byte? Načítání úvodní
stránky? Trefil jsem se? :-) ) A na tom se webserver podílí akorát tím,
že přehazuje bajty ze strany na stranu.

Tím nechci říct, že Nginx nemáte použít. Jen že možná pláčete na špatném
hrobě.