[vpsFree.cz: community-list] Proxy pro mailserver

Jan B. Kolář janbivoj.kolar at zazen-nudu.cz
Fri Jun 5 12:41:18 CEST 2020

Ahoj všichni,

včera jsem reagoval na diskuzi ohledně přechodu na IPv6 a omylem jsem to
poslal jenom Snajpovi. Chtěl bych mu poděkovat za jeho přístup a nabídku
dočasné IP adresy, abych se nedostal do problémů. Rozhodl jsem se, že
raději přenos serveru z playgroundu o týden odložím a zkusím to rovnou
udělat "načisto" s využitím proxy.

Chtěl jsem Vás poprosit o radu ohledně proxy pro mailserver (klasika
Postfix + Dovecot na Debianu). Chtěl bych si to tento víkend nastudovat
a potřeboval bych nasměrovat na nějaké vhodné řešení. V podstatě mám teď
jeden starý VPS s IP4, kde mi běží klasický "hosting" (Nginx, MariaDB,
Postfix a Dovecot na Debian 9). Na playgroundu mám druhý VPS s Debian
10, na kterém mám nainstalovaný jen Postfix a Dovecot. Chtěl bych z
"hostingového" VPS přesunout mailové služby na ten nový a mít tak dva
stroje, jeden na mail a jeden na web.

Je podle Vás lepší řešení udělat na "hostingovém" VPS proxy pro ten
mailserver nebo to obrátit a udělat mailserver s IP4 a přidat tam proxy
pro webové služby?

Co byste případně použili jako proxy software před ten mail server? Já
se včera díval na Nginx, který umí proxy imap a smtp, ale nebylo mi
úplně jasné použití "http auth". Jestli jsem to pochopil správně, musel
bych mít databázi uživatelů na tom proxy, což mi přišlo nešikovné. Ten
přesun jsem plánoval hlavně kvůli tomu, abych si ty služby oddělil a měl
v tom "pořádek" - tzn. ocenil bych mít vše k e-mailům na jednom stroji.

Všechny zdraví

Honza

--
Jan B. Kolář