[vpsFree.cz: community-list] ZFS boot pool - zmenseni

Pavel Slama dantuin at seznam.cz
Thu Oct 3 17:56:53 CEST 2019

On 10/3/19 4:27 PM, Jakub Fišer wrote:

> Je to jedno. Nejjednodušší je udělat copy-paste (zfs send | recv). Pak záleží na způsobu, jakym se z toho bootuje. Jestli přes jméno, pak buď upravit v bootloaderu kernel parameter (na linuxu obvykle něco jako 'root=zfs=tank/root', u BSD nevim) nebo novej zpool a dataset pojmenovat stejně; v případě bootu přes zpool 'bootfs' parametr musíš upravit/nastavit ten. Jiný běžný způsoby neznam, ale to neznamená, že neexistujou :)

Cilem je aby vsechno bylo stejny, jen mensi a nevim co z toho bude mensi
opruz:

1) Nainstalovat to na ty masine na ktery to pobezi a pak to nekde
zmensit (udelat uplne stejnej pool, datasety, nahrnout tam data a
buchnout to zpatky)

2) Nainstalovat to na jiny (virtualni) masine uz maly a pak to nejak
presunout na finalni stroj

> Jestli se nepletu, zfs send | recv umí přenést parametry akorát pro datasety a ne pro zpool, tj. při vytváření cílovýho poolu nastav všechny parametry a featury stejně (zpool get all). Kdyžtak mě někdo opravte.

> Otázka je proč? Chceš tam udělat druhej pool? Nebo jinej FS? (afaik FreeNAS nic jinýho krom ZFS nepodporuje).

Jinej OS - idea byla ze by tam jel freenas na storage a kdyz budu
potrebovat, pujde to pouzit jako prehravac medii i s A/V vystupem (ne
jen media server) na coz potrebuju jinej system.

Ale kdyz vidim co s tim je za pakarnu (kterou bych musel opakovat
pokazdy, kdyz se to posere nebo bude nova major verze), tak asi koupim
dalsi usb flashku a budu bootovat z ni a nebo dokopat freenas, aby slo
aspon zvolit velikost toho boot poolu - vyuzije radove GB ale zabere si
sebevetsi disk.

Diky

/p