[vpsFree.cz: community-list] Forwarding z public IPv4 na privátní

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Thu May 9 01:19:42 CEST 2019

Jo, podle toho pingu je jediná možnost tunel

Máte ten mail strašně zmatený, některé adresy mají "a.a" a "b.b", jiné
jsou v číslech, takže je v tom těžké se vyznat. Ale jestli to dobře
chápu, tak stroj, který má veřejnou IP, má privátní IP 172.16.9.60 a u
toho tunelu 10.0.0.1. Stroj, který nemá veřejnou IP, má privátní
172.16.0.27 a tunel 10.0.0.254. Pokud je to obráceně, tak si v
následujícím textu budete muset IP přehazovat :-)

Taky by se hodil ten výpis routovacích tabulek, ale budu hádat, že na
tom stroji bez veřejné adresy bude vypadat nějak takhle

10.0.0.0/24 dev tun0
default dev venet0 scope link

Jestli to tak je, tak máte pravdu - potřebujete mít jako default gateway
IP adresu 10.0.0.1, ale když si tohle nastavíte jako default gateway,
tak to nebude fungovat, protože přestane fungovat ten tunel

V takovém případě by řešení mělo být poměrně jednoduché, a sice nastavit
pro tu IP adresu druhého konce tunelu samostatnou routu, tj.

172.16.9.60/32 dev venet0
default via 10.0.0.1

(Samozřejmě ponechat to 10.0.0.0/24 dev tun0, co se tam vyrobilo samo.)

Měnit zdrojovou IP adresu paketu pro ten NAT by mělo fungovat taky, ale
je to horší řešení v tom, že se vám pak do všech logů bude zapisovat IP
vaší vlastní VPS, to bych nedělal.