[vpsFree.cz: community-list] Forwarding z public IPv4 na privátní

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Tue May 7 21:50:21 CEST 2019

Aha, tak jo. (Rejp: OpenVZ je divný a přiřazování různých IP na něco, co
vypadá jako jedna síťovka, taky)

Pošlete sem výstupy ip addr show a ip route show z obou těch strojů -
pokud budete skrývat adresy, tak ať je z nich poznat, které jsou
privátní a které veřejné

Jinak to pravidlo s FORWARD NEW by AFAIK mělo být s dport 22, protože
FORWARD ten paket vidí už upravený tím DNATem v PREROUTING.

Pravidla s PREROUTING vypadá taky dobře, ale aby to fungovalo takhle,
tak je potřeba, aby buď

a) privátní IP adresa na tom druhém stroji byla na stejné (L2) síti jako
na tom prvním stroji (tj. ping -t 1 ta.ip.adre.sa bude fungovat)

- nebo -

b) routery mezi těmi Vašimi stroji počítaly s tím, o co se pokoušíte
(velká ptákovina, teoreticky by to šlo, prakticky na to zapomeňte a
zkuste ten ping)

Pak je taky potřeba, aby ten druhý stroj, co má mít jenom privátní
adresu, měl ten první stroj nastavený jako výchozí bránu, což podle toho
výpisu route moc nevypadá.

Tak mě napadá, jak se na ten druhý stroj, který nemá veřejnou IP,
připojujete teď? Z té webové konzole ve vpsadminu?