[vpsFree.cz: community-list] Sirka pasma

Michal Halenka michal.halenka at gmail.com
Tue Jul 23 19:12:25 CEST 2019

Ahoj,

> No, zlepseni mne napada jedine u nas, automaticky parsovat abuse notices
> a preposilat je danym adminum, pak se nebude potreba rozcilovat nad
> zadnymi formulacemi. :)

Doufal jsem v nápady na zlepšení Fenixu. Co se tyce automatickeho
forwardu abuse mailů, tak něco podobného řeší systém PROKI od CZ.NICu
(https://csirt.cz/page/3586/proki/) ale zdrojáky jsem teď narycho nenašel.

> Jinak kdyz uz se bavime o Fenixu, ten jsem pouzil misto neceho jako "VIP
> klubik CZ net komunity", ale to by byvalo vyznelo uz zbytecne jizlive,
> protoze jsem rad, ze vubec nejakou komunitu mame. Jen na mne pusobi
> zbytecne "VIP", hodne vzdalenou beznemu sitari mimo ty nejvetsi site.
> Protlacte nekam na Root krome PR taky prakticke zkusenosti, co muzou
> kopirovat dalsi admini, bez uber-nejvetsich a nejdrazsich krabic :-p

Chápu, a možná to tak občas je/bylo i prezentováno. Na druhou stranu si
nemyslím, že by technické požadavky Fenixu automaticky diskvalifikovali
lidi síťující na boxech pod cenou XY USD, i když se o tom dá
polemizovat, vzhledem k tou že například IPv6 někteří vendoři vnímají
jako enterprise-super-cool-licensed feature.

> [...]
> prijde, ze nejvic zaspali velci vyrobci krabic, veci jako BGP FlowSpec
> mely davno byt samozrejmosti a my jsme meli ted premyslet, jak pujdeme
> automatizovane mezi-sitove jeste dal proti botnetum;
> no jakkoliv Cisco dostava svoje zaspani "sezrat", vyrobci cipsetu jako
> Broadcom se StrataXGS + Open Networking mezitim pobraly vsechny
> segmenty, co cca mohly, ale minimalne to, co mame po ruce my, taky
> neudela uplne zazraky. FlowSpec jedine s jinym/vlastnim opatchovanym OS
> (kez by to bylo tak snadne, bez HW dokumentace a zdrojakum k FPGA to jde

Do toho nevidím, za síťaře se nepovažuju :)

> Takze nic konkretniho, zas hodne povyku pro nic... ;)
Na to si asi na community listu nikdo stěžovat nebude.

> Jinak teda chapu spravne, ze je Fenix hlavne vzdelavaci projekt pro ty
> ucastniky? Pokud "z vetsiny jo", neslo by skolit nejakymi vhodnymi
> kanaly sirsi verejnost? :)

Ani ne, spíš to mělo oddělit sítě které jsou rády že síťují, od sítí
které jsou schopny použít RTBH, mají někoho kdo zvedá telefon A je
schopen řešit problém, atp.

Co se týče osvěty, bývají nějaké zmínky na CSNOG atp, ale ty jsou IMHO
velice "entry-level", a konkrétní problematice se až na výjimky nevěnují.

MH