[vpsFree.cz: community-list] Sirka pasma

Michal Halenka michal.halenka at gmail.com
Mon Jul 22 12:33:08 CEST 2019

Ahoj,

taky zvednu jednu z hozených rukavic

> Ano, je dobre svoji sit resit a nenechat ji rozposilat ven bordel, ale
> "ilegalni"? WTF. A takovy pristup maji vsichni, co se tady ucastni te
> oficialni novinarsky pekne casti komunity, ti, co jsou zapojeni do
> projektu Fenix (ktery nikdy realne nicemu nepomohl i pri velkych
> DDoSech); muzu myslim svobodne na svoji drzku napsat, ze presne ti,
> ktere Peta na Rootu furt opevuje a dela jim velice prekrasne PR.

Dovolím si na tohle zareagovat, protože nějakou dobu jsem měl Fenix na
starosti:

1) takový přístup nemají všichni

2) Fenix legalitu nijak zvlášť neřeší (nejvíc se tomu blíží bod 2.5.5
pravidel, a i ten to nechává na členovi ať si sám určí co je zneužití
sítě).
Vyžaduje po svých členech technická a organizační opatření, která mají
DDoSům a jiným útokům předcházet (BCP-38, DNSSEC, ochráněné NTP/SNMP/DNS
proti amplification zneužití, ...), nebo je pomáhat řešit (24x7 dohled,
zveřejněný kontakt na člověka řešícího csirt věci, funkční RTBH kterého
se o pár mailů dál dožaduješ). Myslím si že zrovna tohle jsou věci které
proti útokům reálně pomáhají. Pokud máš nápad jak tomu bránit
jinak/lépe, budu rád.

Michal Halenka

Dne 16. 07. 19 v 20:28 Pavel Snajdr napsal(a):
> [...]
>
> Realisticky nas tak tech prvnich par gigabitu vlastniho rozumneho mixu
> konektivity bude stat vic, proto jsme to jeste neudelali.
> Realizovatelnost odhaduju v momente, kdy nam zacne zbyvat nejakych
> 75k/mes navic na konekt. Ted jsme na nejakych 30~neco mesicne navic, za
> co radsi podporujeme komunitu zpatky, ve snaze nachytat nejake dalsi
> dobrovolniky, co by misto pekneho povidani a predhaneni se v uzasnem PR
> neco delali :)
>
> Takovy byl muj pohled do ted, ale pojdme o tom podiskutit, nevim, ze
> jsem nebo nejsem mimo, dokud nenarazim na nekoho, kdo to vidi uplne

>>> tady
>>> https://lists.vpsfree.cz/pipermail/news-list/2014-August/000064.html